Sinterklaas op de Amerikaanse school - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Sinterklaas op de Amerikaanse school - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Sinterklaas op de Amerikaanse school

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

16 Januari 2012 | Verenigde Staten, Leavenworth

Sinterklaas Kapoentje aan Pepijn zijn klas geleerd op 5 december. Vermakelijk. De hele klas stond op z'n kop de rest van de dag (inclusief Pepijn). De beide juffen hadden erg hun best gedaan om deze belangrijke dag voor Pepijn en Jikke toch iets bijzonders te laten zijn.

We begonnen in Pepijn zijn klas met het vertellen over Sinterklaas. Ik las n Sinterklaasboek voor samen met Pepijn. Er werd een stukje van de intocht bekeken en Pepijn zat daarbij alles uit te leggen aan zijn klasgenoten over wat je zag. Daarna hebben ze met z'n allen Sinterklaas Kapoentje geleerd. Pepijn werd er wanhopig van. "No no no it is KaPoeNtje" en "Look at me, you say 'Gooi, Gooi'". Maat die G konden ze toch echt niet. Als Pepijn t goed genoeg vond, applaudisseerde hij, stak zijn duim op naar de betreffende klasgenoot en zei "Yeh, that's it."
De kinderen vonden t geweldig. En dankzij de vele opgestuurde kilo zakken had ik genoeg om pepernoten uit te delen. Tot mijn verrassing gingen ze 's middags schoentjes knutselen!
Godzijdank gaf de juf Pepijn alle gelegenheid om dit te delen op zijn eigen, stuiterende maar intens gepassioneerde, manier.

In Jikke haar klas was het iets ingetogener. De juf hield t strak in de hand! Alle kinderen kwamen om me zitten toen ik eerst ging vertellen over Sinterklaas en daarna nog een verhaal voorlas. Daarna natuurlijk ook pepernoten. Volgende keer een kilozakken meer, want dat vonden ze zalig. Smaakt een beetje als gingerbread men.
Wat schetst mijn verbazing als ik hoor dat Jikke haar klas die dag ook een schoentje heeft geknutseld (in de vorm van een klomp!) en dat ze die mochten zetten! De volgende dag zaten er snoepjes in... en suikerklontjes!! Haha! Volgende keer de juf vertellen dat die voor t paard zijn :)

  • 30 Januari 2012 - 15:26

    Marieke Olthuis:

    Wat leuk om dit verhaal over Sinterklaas te lezen. Ik moet hierdoor terugdenken aan de 3 maanden dat ik in stage heb gelopen in Arkansas (net zo'n populaire staat als Kansas denk ik...) en daar Koninginnedag heb uitgelegd. Zo raar om dit soort tradities uit Nederland uit te leggen aan anderen. Maar het klinkt of het jou en de kids uitstekend gelukt is om dit op een enthousiaste manier te doen. De kinderen in groep 3 hebben het nog vaak over Jikke en Pepijn. Hoe gaat het met ze op school? Uit je verslagen lees ik dat ze het Engels al aardig onder de knie hebben en dat jullie het allemaal echt goed naar jullie zin hebben daar! Fijn om te horen en te lezen. Groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Howdy! Wij - Remco, Nadine, Pepijn en Jikke wonen sinds 1 juni 2011 in Leavenworth, Kansas, USA voor 2 jaar. Het is hier geweldig!

Actief sinds 07 Mei 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 44523

Voorgaande reizen:

01 Juni 2011 - 01 Juni 2013

Living in the USA, Leavenworth

Landen bezocht: