Gobble Gobble - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Gobble Gobble - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Gobble Gobble

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

23 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De feestdagentijd is aangebroken in Amerika. De dag na Halloween hadden de winkels hun kerstdecoratie hangen en de eerste felverlichte huizen zijn alweer twee weken de energiemaatschappijen aan het spekken. Hebben wij in Nederland een bescheiden boompje met lichtjes in de tuin en wellicht nog wat aan de dakgoot hangen. Hier kun je daar echt niet mee wegkomen. Veranda's, dakgoten, boompjes, opblaasbare kerstfiguren (waarvan de generatoren dus 24/7 draaien!), energiebesparing hebben ze hier nog nooit van gehoord. Slecht voor de business denk ik :). Nou moet ik eerlijk zeggen dat het er best gezellig uitziet hoor (zolang het niet knipperde). Denk er zelf over om een paar verlichte candy canes (van die rood witte zuurstokjes in de vorm van een wandelstok)in de tuin te gaan zetten. Raken we alvast in de stemming voor DisneyWorld :)

De stemming zit er in ieder geval goed in. Iedereen is vrolijk met de feestdagen in het vooruitzicht.

Morgen is het Thanksgiving. Een groot familiefeest hier. We hebben inmiddels al twee diners met Turkey gehad en morgen gaan we naar onze sponsors voor hun Thanksgiving. Nodeloos te zeggen dat de weegschaal medegenloos was :(. Maar met een Prednisonkuur in het vooruitzicht voor m'n verkoude longetjes gaat dat er wel weer af HaHa. Overal het positieve van zien! (ik val altijd af met Prednison).
Nooit geweten dat het zo'n groot ding is, Thanksgiving. Maar families leggen vele kilometers af, per vliegtuig of auto) om bij elkaar te zijn. En op school worden er allemaal leuke dingen georganiseerd voor en met de kinderen. Jikke haar klas gaf een optreden voor ouders. Verkleed als Indiaantje werden er allemaal liedjes gezongen over gekke kalkoenen, 123 little indians en een heus ABC werd voorgelezen door de kinderen, zelfs Jikke. Best wel trots!

Nog een diner te gaan dus. Hopelijk gaan de kinderen de Turkey, sweet potatoe, cranberry sauce en pumpkin pie waarderen na verloop van tijd. Maar momenteel vinden ze het nog helemaal niets. Gelukkig zitten er vaak ook broodjes bij :).

De kinderen hebben inmiddels hun eerste echte ontmoeting gehad met Santa Claus! Toen Pepijn hem zag zei hij zachtjes tegen mij: mama is dit een hulpkerstman? Ik zie dat z'n baard nep is. Wat heb ik toch een geweldig pienter kereltje. Gelukkig waren ze ook tevreden met deze Santa. Ze waren erg onder de indruk. En Santa ook van hun, want ze lulden de oren van z'n kop, haha. Hij heeft gelijk wat uitgelegd hoe het nou zit met die kerstsokken, wanneer de cadeautjes komen en dat de kinderen koekjes en melk voor Santa neer moeten zetten. Niet bier vroeg ik? Santa Claus kan erg hard lachen vonden de kinderen.
We moeten het nog wel een keertje overnieuw doen, want ze waren er niet op voorbereid dat je tegen de Santa zegt wat je wilt hebben, in plaats van een lijstje in je schoen te doen. Gelukkig hebben ze hier ook cadeaugidsen en aan Jikke's omcirkelbeleid in de gids te zien kant Santa er niet snel naast zitten.

De kleine meid wordt ondertussen over een paar dagen alweer 6! We vieren het begin December omdat Thanksgiving een beetje botst. Veel vrienden zijn naar familie of op vakantie, en vrienden hier fungeren toch als surrogaatfamilie, dus nu vieren we het zondag 4 december. Toch ongelooflijk: hoeven we eindelijk geen rekening te houden met Sinterklaas, zitten we met Thanksgiving!
Haar grote cadeau is inmiddels binnen: een American Girl (zie mijn shoppingsreisverslag van een paar maanden geleden). Voor wie dit begrip niet kent, kijk even op www.americangirl.com. De pop is met elke soort kleur haar, ogen, sproetjes etc. te krijgen. En dat is dus de kracht van deze 100 dollar pop! Want er is er altijd wel eentje die op je lijkt. En dan kun je dus ook nog precies dezelfde kleren kopen voo jou en je pop. Daar begint het feest pas echt! Er zijn voor de poppen brilglazen, beugels, rolstoelen, huisdieren, rolstoelen, etc te krijgen. Het jurkje voor een pop is 24 dollar, het bijpassende jurkje voor de eigenaresse van de pop is 1,5 keer zo duur...
En dan die winkel! Er was een security guard die zorgde dat iedereen netjes bij de kassa in de rij stond. Er werd SERIEUS elke minuut een pop of assecoires afgerekend. En ondertussen werden er drie poppen bij de kapsalon van een nieuw kapsel voorzien. Ja je leest het goed: een kapsalon voor poppen. Ben achteraf blij dat ze toch niet Kaya, het Indiaanse meisje wilde. Want die tipi met kampvuur die ik zo leuk vind, kost 240 dollar. Jikke wilde gelukkig gewoon de pop die het meest op haar lijkt. En voor de komende paar jaar weten we wat we haar kunnnen geven. Pop is officieel pas voor meisjes vanaf 8 jaar oud, dus we kunnen nog even voort :).