Boete als je pint... - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Boete als je pint... - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Boete als je pint...

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 Juli 2011 | Verenigde Staten, Leavenworth

Vandaag de waterrekening betaald. Wat daar bijzonder aan is? Nou automatische afschrijving kennen ze niet. Je gaat dus met je rekening naar The Water Department in town met een cheque. Echt! Iemand die in Nederland nog weet wat een cheque is?

In de auto stappen dus (lopen geen optie en benzine kost toch geen drol), parkeren, naar binnen, melden bij een loket. Met een lege cheque, want het ziet eruit als speelgoedpapier. Je kunt zelfs cheques met Disney motiefjes bestellen als je wilt. Schijnt echt waarde te hebben, maar als ontwikkelde Europeaan ziet het er toch een beetje debiel uit. En aangezien ik geen idee had waar ik wat allemaal moest invullen (want er staan alleen maar een paar lege streepjes op, serieus!), vroeg ik beleefd hulp met het invullen. Voor de zekerheid vroeg ik of je ook op andere manieren kunt betalen. Automatisch afschrijven is kennelijk vrijheidsberoving dus kan niet. Pinnen was wel een optie. Gelukkig dacht ik, het valt toch nog wel mee. O nee, toch niet: de dame achter het loket vertelde me dat pinnen wel 2.50 dollar extra was. Een soort boete omdat je niet met een cheque betaald. Iemand die me geloofd aan de andere kant van de oceaan? Reminder ik zit dus niet in een derde wereld land maar in de grootmacht van de wereld... o help. Heel Amerika wordt misselijk bij het woord communisme en socialisme, maar dit lijkt tocht verdacht veel op de nutteloze werkverschaffing van hun vroegere aartsvijand...

• 11 Juli 2011 - 11:40

M(Annie):

Ach dat doen ze in HOLLAND toch ook via directe of indirectie belastingen. En gratis geholpen worden met het invullen van een cheque heeft toch ook z'n charme. Benieuwd wat het uurtarief van die dame is, lijken me dure cheques voor alleen werkverschaffing.
    XXX Mam