Harry Potter festijn - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Harry Potter festijn - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Harry Potter festijn

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

23 Juni 2011 | Verenigde Staten, Leavenworth

Aangezien de kinderen hier 2,5!!! maand zomervakantie hebben, wordt hier veel voor ze georganiseerd. Je snapt ook opeens waarom ze in die Amerikaanse (teken)films altijd kinderen op summercamp hebben. Want geen werkende ouder heeft zolang vakantie. Je kunt je kinderen hier dus op kamp sturen voor een paar dagen, maar ook voor 10 weken. Dat hebben die van mij natuurlijk niet nodig (hoewel ik misschien haha). Gelukkig hebben ze leuk contact met de overburen. Als Jikke er niet uitkomt dan rent ze even naar huis om mij te vragen hoe ze iets moet zeggen in het Engels en Pepijn die lult gewoon door. Net zoals het Engelse buurmeisje. Vermakelijk.
M'n Amerikaanse overbuurvrouw (wiens man ook op 't Fort werkt) is niet zo ondernemend heb ik al gemerkt en de kinderen mogen zolang ze willen tv kijken. Harry Potter had het overbuurmeisje echter nog niet gezien, dus die keek ze voor het eerst bij ons (eergisteren), sindsdien is ze in de ban. Gisterochtend zat ze al sinds 7 uur 's ochtends films te kijken vertelde de buurvrouw. Met als gevolg dat die van mij gisteren in extase thuis kwamen, ze hadden de middag van hun leven gehad! Bij Ella (het buurmeisje) hadden ze (vanachter de bank) Harry Potter 3 gezien en een deel van film 5! Weet ik wat ik te doen had 's nachts: de kinderen redden van weerwolven. De buuv is dus niet zo streng. Je hebt hier op films geen leeftijdsadvies staan maar een sticker met 'Parental Advisory'. Dat stelt dus geen fuck voor als de ouders daar niets mee doen.

Remco is ondertussen deze week begonnen. Nou ja begonnen: boeken ophalen, roosters, tripje naar Kansas City. Het lijkt de middelbare school wel. Alleen inclusief feestjes met gezin. Vervelend toch...

• 23 Juni 2011 - 21:12

M(Annie):

Het is daar toch wat....ook XXL onderzoeken voor ze naar school mogen, allemaal XXL prikken voor longontstekingen, heb je het merk nog gevraagd. Hoop dat je de obsessie voor TV en Harry Potter 'under control' kunt houden!
    En in plaats van Summer Camp....gaan ze nog naar Summer School?

Na 4 dagen het klokje rond werken, hopen we in het weekend weer tijd voor skypen te hebben.