Do they have a zoo in Europe? - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Do they have a zoo in Europe? - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Do they have a zoo in Europe?

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

17 Juni 2011 | Verenigde Staten, Kansas City

Vandaag naar de dierentuin gegaan. Maar gelijk een jaarkaart gekocht voor het gezin want dat kost hier maar $80! Twee keer gaan en je hebt m eruit en daar de dierentuin aardig groot is, red je het toch niet in 1 bezoek (althans niet met ons uitslaapritueel en laat vertrekken na een hevige onweersnacht).

We kunnen concluderen dat met 100 Fahr (40 Celc) de beesten hier ook nergens zin in hebben. Hoewel, de ijsbeer en zeeleeuwen vermaakten zich prima met hun zwembaden.
De Amerikaanse beperkte visie op en van de wereld heeft ons weer doen verbazen. We bestelden een ijsje (dipping dots! lekker lekker lekker) en de verkoopster vroeg waar we vandaan kwamen. Toen we zeiden Europa (Nederland kennen ze niet), vroeg ze of we in Europa ook een dierentuin hadden! Werkelijk!!!
Om half drie toch maar eens gaan lunchen. Patat met kipvingers voor de kinderen. Alleen waren die kipvingers net zo enormous als alles hier: vier keer zo dik als de Nederlandse variant dus. Als drinken krijg je natuurlijk een 0,75! liter beker. En water hadden ze niet. Hebben we ons net weer verbaasd over die enorme formaten drinkbekers, zien we iemand lopen met een formaatje drinkcontainer van 1,5 liter met rietje erin!

Het personeel in de diner hielp trouwens heel aardig een handje mee aan het voorkomen van weggooien van voedsel. Ze eten gewoon al het eten dat al klaar is en ligt te wachten op een bestelling zelf op! Verklaart ook het formaat van het personeel. Wat ook niet helpt daarbij is het ultra trage tempo van werkelijk iedereen hier. Alles gaat heel traag en ze lopen echt niet harder als het druk is. En het zijn er ook zoveel! Overal barst het van het personeel. Lijkt Rusland wel qua (nutteloze en onnodige) werkverschaffing.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de mensen hier gewoon heel veel vocht vasthouden. Want mijn broertje Jaap is er niets bij als je proeft hoe zout alles hier is. Zelfs de Lays chips die wij ook hebben, is hier aanmerkelijk zouter. Dus ze kunnen er gewoon niets aan doen: ze houden allemaal vocht vast!

• 18 Juni 2011 - 07:59

Ewout:

Vooroordeel bevestigd. Check, check eeehn Check. ^^

Gelukkig zijn het wel allemaal vriendelijke mensen.

Hier is het nu pestweer. Net niet koud, maar heel vochtig. Ik ga nu Marjolein naar buikdans les brengen want als ze op de fiets gaat is ze doorweekt als ze aankomt. ;)

groetjes en veel plezier in de States

• 18 Juni 2011 - 09:24

M(Annie):

Zout eten, vocht vast houden, langzaam werken, snacken.....Hoe blijf je als Nederlander gezond daar?
    Het lijkt mij handig zelf ook langzamer te gaan leven met 40 gr! En natuurlijk siesta houden van 12-14u.

• 19 Juni 2011 - 08:26

Petra Floor:

Haaaaai there.......
    Wat ontzettend leuk te lezen wat jullie allemaal beleven in the states!
    Remco aan het werk/de studie, hoe gaat dat?
    Qua weer willen jullie misschien hier verblijven?????? 17C met regen en regen en regen en oja, regen.....
    Tot hoors, Petra.

• 20 Juni 2011 - 18:39

Marleen:

Hallo,
    Ik mis jullie heel heel erg!!!!!!!!!
    Hopelijk is het daar lekker weer en net zo gezellig als je met mij bent!!!!
    Hopelijk spreken we jullie nog een keer via de telefoon of mail!!!!

Groetjes Marleen
    P.S: 1.hebben jullie een groot huis?
    2. Zijn Jikke en Pepijn al naar school geweest

• 23 Juni 2011 - 13:15

Lydia:

hahahaha die ga ik onthouden als (iemand bekend) mij ziet lopen straks in Italie in mijn bikini!!! hahahah
    mijn nieuwe lijfspreuk van deze week is me and my bikini dus die kan ik dan mooi gebruiken van het vocht vast houden hahahha. maar wel goedkoop zeg die kaart voor het hele gezin hier stond ik vandaag weer verbaast te kijken hoe duur het brood is geworden in de AH aangezien ik meestal ergens anders boodschappen doe maar door het aanhoudende regenweer had ik geen zin op de fiets. straks de laatste avond van de 4 daagse lopen en duimen op droog want gisteren ook niet droog gestart..ggrrr not funny zeg maar. we sturen jullie een foto. emma zegt steeds
    Bey Bey see you grappig, al post van de kinderen gehad?? greetzz lydia