Florida - deel 1 Harry Potter - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Florida - deel 1 Harry Potter - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Florida - deel 1 Harry Potter

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

05 Februari 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Disney, Harry Potter, alligators, palmbomen, warm weer en 24/7 entertainment. Florida in een notendop. Prima ingredienten voor Kerst 2011. Aan Pepijn hadden we immers belooft dat we naar het Harry Potter pretpark zouden gaan als we in Amerika woonden en ja aan beloftes moet je je houden (en mama wilde ook heel erg graag).
Het bleek een eye-opener op vele fronten.

Kinderen kun je hier in Amerika met gemak een paar dagen van school weghouden, dus dat vonden wij een goede reden om een paar dagen voor t begin van de officiele kerstvakantie te vertrekken.
Woensdagochtend vertrokken we naar Orlando, Florida. Even lichte stress omdat het de avond ervoor was begonnen te sneeuwen, maar dat koude front hebben we snel naar Europa gestuurd :). Eind van de middag kwamen we aan. Pepijn en ik zaten tijdens de landing al alligators te spotten. Tijdens de taxirit naar het hotel waren ze door het dolle heen, want ze zagen palmbomen! Pepijn: "Dit is zo cool, die heb ik nog nooit eerder gezien."

Bij aankomst in het hotel bleek de zo zorgvuldige en wekenlange zoektocht naar het beste hotel voor de kinderen een schot in de roos. Voor de kinderen... De kinderkamer bleek meer een stapelbed met een schot. Wat de kids geweldig vonden want 1. een stapelbed 2. een stoer nephouten blokhut eromheen 3. een eigen tv. Die 's avonds noatuurlijk uit moest als de kids moesten slapen. Waarop Pepijn gewoon ging zitten op t bovenste deel van t stapelbed en riep: "Ha nu kan ik gewoon jullie tv kijken!". Jaja, slim jongetje.
Verder was er een zwembad en een food court. Een wat? Denk een soort felverlicht mini AC wegrestaurant. Voor de Amerikanen prima. Voor mensen met wat meer ontwikkelde smaakpapillen mwah.

De dag na aankomst gingen we naar Old Town Kissimmee. Was op slechts een paar minuten lopen en scheen echt heel leuk te zijn. Dan moet je als Europeaan alleen niet denken Old Town? He wat leuk het oude stadscentrum. Want dat is het dus niet. Meer vergane glorie vermaakcentrum. Soort Valkenburg maar dan op zn Amerikaans. Kun je al merken dat Remco en ik normaal gesproken niet dit soort vakanties hebben?
Ach wij hebben ons heerlijk lopen verbazen, de kids hebben met wat ritjes in attracties zich kunnen voorbereiden op het grotere werk van Disney en Universal en we hebben allemaal onze eigen favoriete kleuren Jelly Beans kunnen kopen. Na afrekening bleken we voor $43 aan Jelly Beans en dropjojo's te hebben gekocht. Oeps :).

Lekker daarna het zwembad ingedoken en 's avonds onze nieuwe culturele verslaving gekeken: Swamp People. Gaat over een stelletje Zuiderlingen die laten zien hoe hun leven is al jagend op alligators in hun moerassen. Ondertiteld, net zoals bij ons met de Limburgers want geen hond verstaat ze.

Vrijdag gingen we naar HET park waar het allemaal om draaide: Harry Potter. Het is een van de onderdelen van het park Islands of Adventure van Universal Studios. Een van de? Yep, het barst hier van de parken. Voor Disneyworld heb je minstens 4 dagen nodig, want dat zijn stiekum 4 parken (exclusief de waterparken). Universal bestaat uit twee parken. En per park heb je meer dan een dag nodig wil je alle ritten doen.
Gelukkig hebben mijn echtgenoot en mijn zoon daar totaal geen behoefte aan. (Als Jikke over een paar jaar wat groter is, gaan we wel met zn tweetjes).
Anyway we hadden een strategie voor het park. Er was ons al verteld dat we bij het opengaan van het park bij de ingang moesten zijn en zorgen dat we gelijk door het hele park liepen naar het Harry Potter gedeelte (dat achteraan ligt). Dus iets na zevenen zaten wij in de taxi, zodat we om 8 uur gelijk naar binnen konden. Vervolgens gingen wij linksom (tip van een local want iedereen gaat rechtsom) gelijk naar Harry Potter. De belangrijkste en populairste atractie is The Journey in het kasteel. Toen we aankwamen was de wachtrij al 45 minuten! Toen we eruit kwamen 2.30 uur!!!
En God, wat was het gaaf! Eerst liep je slingerend via de kassen het kasteel binnen waar je werd toegesproken door levensechte hologrammen van Harry, Ron en Hermelien. Jikke stond met open mond heel schuchter te zwaaien naar Hermelien. Daar stond ze! Vlakbij haar!
In het kasteel bevindt zich een soort achtbaan. Maar het is niet zomaar een achtbaan, je zit met zn vieren naast elkaar (benen vrij) en met special effects, film etc. krijg je het gevoel alsof je achter Harry aan vliegt op een bezemsteel. Over het kasteel, laag over het meer, een draak ontwijkend, meespelend met zwerkbal en dan... dementors en dooddoeners. Eh tsja. Laat ik het zo zeggen: Pepijn is heeeeeel blij dat ie t heeft gedaan. Maar gaat nooit meer. "Veel te eng!`

Als je eruit komt, wordt je heel handig via Filders Magazijn van in beslag genomen goederen geleidt. Een winkel dus. O de verleidingen! De kinderen mochten allebei 1 ding uitzoeken hadden we beloofd (en geen bezemsteel, want die kon niet mee het vliegtuig in.). Ja en ik moest me daar dus ook aan houden. Jikke heeft Hermeliens rode kat gekocht, Pepijn een toverstaf en ik, na heeeeel lang wikken en wegen, een t-shirt van Griffoendor.
En toen gingen we Zweinstein, het tovenaarsdorp, nog in. Het kasteel was al gaaf, het dorp zo mogelijk nog gaver. Inclusief een postkantoor waar je uilenpost kon versturen, Ollivandar's toverstokkenwinkel, Zonko's snoeppaleis, de drie bezemstelen waar je boterbier kon drinken. HET WAS GEWELDIG! We waren om 8 uur in het park, we vertrokken uit het HP gedeelte om 12.30 u. En 's avonds zijn we nog een keertje teruggegaan om het dorp bij donker te zien. Harry Potter fan? Sparen! Want het is ontzettend gaaf.

• 19 Maart 2012 - 11:58

Petra Popma - Borgon:

Hoi Nadine,

Ik zie en lees dat het beter gaat met Jikke. Top. En wat een avonturen beleven jullie daar! Hier wordt het zo langzaam aan weer lente. We spelen weer in tuin en zandbak. Modder, yes. Vies, geeft niks.
    Wat zijn jullie plannen voor de zomer? Lekker daar rond toeren denk ik? Een stek in Apeldoorn is nog steeds beschikbaar zie ik. Fietste laatst door de Duivenlaan...
    Fijne tijd! Groetjes van Petra