Halloween - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Halloween

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Bij gebrek aan een Sinterklaasviering waar ik al m'n creativiteit in kan gooien, was Halloween een geweldige substituut! Na Kerst is dit de feestdag in Amerika waar het meest gedecoreerd wordt in en om het huis.

Ruim een maand van te voren zie je enorme spinnenwebben met reusachtige spinnen verschijnen op de veranda's, hangen spoken in de bomen voor de huizen en zie je zelfs grafstenen in tuinen verschijnen. En een paar dagen voor de grote dag kleden mensen het vaak nog meer aan met special effects voor het Trick or Treating: denk aan rokende potten, enge geluiden en oranje lichtjes. Inclusief uitgeholde pompoenen natuurlijk!

Met het uitzoeken van kostuums voor de kinderen, besloten mijn Deense vriendin Rikke en ik dat ook wij ons wilden verkleden en een Halloween feest wilden geven. Daar mijn monsters wat ouder zijn dan die van haar, werd de standplaats The Dutch House. En met een Harry Potter gekke familie wat kon ons huis anders zijn dan Zweinstein? Na het zien van de ultrakorte Hermelien kostuums (leuk voor na 12en alleen met je echtgenoot, maar niet met gasten over de vloer) besloot ik als professor Anderling te gaan, Remco wilde wel als professor Sneep (de sensatie van haar?) en de kinderen als.... Batgirl en een doodshoofd met een rare hoed. Kinderen???
De voorpret was, net als met Sinterklaas (ik zei toch dat t compensatiegedrag was), al minstens zo leuk als het feest zelf. In totaal heb ik 48 pompoentjes laten zweven onder t plafond met behulp van wat draad en punaises (mijn leviosa spreuk heb ik nog niet onder controle). Zwerkbalposter op de muur. Hagrid's spinnen kwamen speciaal uit 't Verboden Bos om de boel van wat mooie webben te voorzien en zelf ook te blijven hangen in de hoeken. De sorteerhoed stond netjes te wachten in de hoek. En een perron 9 3/4 sign op de voordeur zodat mensen wisten waar ze moesten wezen.

In totaal kwamen 32 volwassen internationale heksen, verscheidene superhelden, The Addams Family, Cleopatra, Elvis en zelfs Sarah Pallin langs met 23 kleinere versies: kinderen. Sarah Pallin was veruit het meest eng :).
Het was geweldig! Bereiden jullie je maar vast voor, want dit gaan we echt voortzetten als we terug zijjn in Nederland! Of dat niet een beetje duur is? Nee hoor, want iedereen neemt hier bij feestjes een appetizer of snack mee om te delen en in dit geval was het ook BYOB (bring your on boose) feestje. Heerlijke gewoonte :).

Het feestje hielden we zaterdag vanaf 18:00 u. De betovering was verbroken om een uur of een. Pepijn heeft t tot t end volgehouden! En Jikke ook want die hoefde echt niet naar bed mama want: "Ik kan heel goed kijken met m'n ogen dicht". De is om 23:00 met haar ogen dicht tv gaan kijken in de basement. Dat is echt ideaal! Alle speelgoed daar, extra puzzels en knutseldingen voor Halloween, speciale dvd's en eigen versiering en je hebt helemaal geen last van ze :). Bij teveel herrie doe je gewoon de kelderdeur dicht haha.
We hadden ook de auto's uit de garage gehaald en deze dichtgedaan, zodat de monsters in de garage konden rennen, krijten en hutten bouwen met dozen. Maar met het zachte weer en de lichtgevende armbanden die ik gekocht had voor ze, was buiten rondrennen in de tuin wel het populairst :).
Kortom de koters blij, wij blij (niet in de laatste plaats door de meegebrachte Bloody Mary van de Engelsen en het lichtblauwe toverdranken van de Belgen en de bloedrode Margarita's van mij :). En dankzij een speciale toverspreuk ook geen last van een kater. Jammer dat ik m niet meer kan herinneren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Howdy! Wij - Remco, Nadine, Pepijn en Jikke wonen sinds 1 juni 2011 in Leavenworth, Kansas, USA voor 2 jaar. Het is hier geweldig!

Actief sinds 07 Mei 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 44523

Voorgaande reizen:

01 Juni 2011 - 01 Juni 2013

Living in the USA, Leavenworth

Landen bezocht: