48 graden - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu 48 graden - Reisverslag uit Leavenworth, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

48 graden

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Leavenworth

Het was vandaag niet te harden buiten. Met de hoge luchtvochtigheid was de gevoelstemperatuur 48 graden! Op veler advies een goede dag om naar Union Station te gaan. Een oud ENORM stationsgebouw waar het Science Center zit, het Planetarium en wisselende tentoonstellingen. Met airco.

Wat een succes! Na vier uur waren de kinderen nog niet klaar met dingen ontdekken als detective, door een mensen hart lopen, het riool te ontdekken, met magneten en luchtdruk midgetgolven, waterstroompjes omleiden en creeeren, hun ogen te foppen in Escher-achtige ruimtes, dino's uit te graven, etc etc.
Een jaar membership kost voor vier personen nog geen 80 dollar. Natuurlijk militairy discount. Als je een keer gaat plus een tentoonstelling bezoekt, hoef je nog maar 2 dollar bij te betalen en je mag een heel jaar! Met nog ruim een maand zomervakantie te gaan, zeer enthousiaste kinderen en bijbehorende ouders,inclusief de bovengenoemde temperaturen was het niet moeilijk kiezen!

Na vier uur ontdekken nog even naar de American Chopper exhebition gegaan. WOW! Kunst op zich. Ultieme vrijheidsgevoel (easy rider) kan ik me wel voorstellen als je op zo'n chopper mag rijden. Vooral omdat je hier ook geen pak aan hoeft. In de staat Kansas is alleen een zonnebril verplicht. In Missouri moet ook een helm. Dat wil zeggen: als je in Missouri woont, anders gelden de wetten uit je eigen staat! Ziet er wel stoer uit hoor!

Verder kun je in Union Station natuurlijk een permanente tentoonstelling vinden over treinhistorie (bijzonder met mijn opa in m'n gedachten), lekker eten, en heerlijke chocola kopen!!! En fudje, en icecream en what ever je in chocola kunt dopen, zij verkopen het. O jee o jee! Ook kun je vele goederentreinen voorbij zien komen met gerust 70 wagons! Waarvan sommigen met 2 containers op elkaar! Een passagierstrein vind je echter niet om in te stappen: hebben zich erg impopulair gemaakt door tijdens het oprichten van het spoor de grond eromheen voor teveel geld te verkopen waardoor het reizen niet te betalen werd.

Anyway het was een heerlijke koele dag binnen!

• 11 Juli 2011 - 11:43

M(Annie):

Vallen ouders ook onder dat Militairy discount? Lijkt ons de moeite waard.
    XXX. Mam