So friendly - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu So friendly - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

So friendly

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

14 Juni 2011 | Verenigde Staten, Kansas City

Het is toch ongelofelijk hoe vriendelijk die Amerikanen hier zijn. Als ze horen dat je net bent gearriveerd, wensen ze je een leuke tijd in Amerika en vragen ze hoe zij ons tot nu toe hebben behandeld! Ik had van 't weekend wat op een garage sale gekocht een straat verderop en vandaag kwam die vrouw ons self made chocolate chip cookies brengen om ons welkom te heten. Lief hoor. Mensen in Kansas staan er ook om bekend. Goede staat uitgekozen dus.

De meesten hier in de buurt zitten ook in hetzelfde schuitje. Het is een komen en gaan van verhuiswagens. Maar voor die Amerikanen is het van een heel andere orde. Die worden gewoon ergens geplaatst voor een paar jaar en als gezin moet je wel mee, want de afstanden zijn hier veel groter. En manlief wordt regelmatig deployed voor een jaar/18 maanden in Irak, Afghanistan e.d.
Vandaar ook dat de meeste gewoon on post wonen, waar scholen, sportverenigingen, child day care en ziekenhuis is. It really is a way of living here. Respect for the Army Wives!
Ook opvallend: iedereen is trots in het leger te dienen, veteraan te zijn of dus army wife. Zijn allerlei plakaten voor op de auto om dat duidelijk te maken. Je krijgt ook respect daarvoor vanuit de community. Wel iets voor te zeggen, iets voor NL?

Op dinsdag onze first hotdog gegeten hier. Ik en de kinderen een 'plain one' en Remco eentje compleet met chili erbij. Als site dish kon je een zakje chips krijgen. Gratis en toch niet genomen. Geen wonder dat al die Amerikanen zo dik zijn, je moet hier echt moeite doen om niet dicht te groeien.
Nog een ijsje genomen als toetje, maar hadden we daar al niet eerder een les uit getrokken? We hadden maar 1 scope (niet een NL bolletje maar meer een soort schep), toch allemaal halverwege weggegooid. Gelukkig kost het hier allemaal geen drol.

Kinderen hebben ondertussen hun tweede judoles gehad. Erg leuk en goed voor ze. Jikke wilde toch liever judo dan ballet. Mede omdat ze bang was anders door haar broer steeds te grazen te worden genomen :). Ze huppelt door de les, Pepijn doet voornamelijk heel stoere bewegingen maken. Erg grappig om te zien. Ze gaven zich allebei bij de eerste 1 op 1 strijd (wie heeft als eerst zijn tegenstander met beide benen buiten de ring) niet zomaar gewonnen. Jikke won zelfs de eerste keer.

Eerste vriendjes zijn ook gemaakt. Buurkinderen tegenover ons. Amerikaans, maar van dezelfde leeftijd. Hebben er maandag hele middag gespeeld en nu zijn ze alweer gevlogen. Leuk!