Kansas City Royals Rule! - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu Kansas City Royals Rule! - Reisverslag uit Kansas City, Verenigde Staten van Nadine Ingen-van Lierop - WaarBenJij.nu

Kansas City Royals Rule!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

11 Juni 2011 | Verenigde Staten, Kansas City

Gisteren onze eerste Amerikaanse baseball game meegemaakt. Hadden van onze Kansas sponsors vier kaarten gekregen voor de Kansas City Royals. WAT EEN BELEVENIS! Ze hebben er vier nieuwe fans bij. Was echt geweldig. Hadden ook niet zomaar kaartjes maar zaten helemaal vooraan bij het derde base. Plus een parkeerkaart vooraan (want stel je voor dat je ver moet lopen). Het was zo gaaf. Volgende keer wel even een barbeque meenemen, dan horen we er echt bij.

Stadion was gigantisch, inclusief fonteinen rondom het gigantische score bord waar je voortdurend info van de spelers op ziet, publiek dat gefilmd wordt, infomercials krijgt en als de teams even moeten wisselen dan verschijnen er meisjes die t-shirts of hotdogs het publiek ingooien (hoe harder je schreeuwt, hoe meer kans dat het jou kant op komt).

Wedstrijd duurde drie uur, voor de kinderen best te doen: want als ze zich beginnen te vervelen dan loop je gewoon even naar de playground waar ze kunnen glijden, klimmen, baseballetje slaan natuurlijk, met waterpartijen spelen.

Omdat het onze eerste wedstrijd was, kregen we alle vier een certificaat met onze naam erop. Echt leuk. In de fanshop heeft Jikke een roze bat met roze bal uitgekozen, Pepijn ook een bat plus een grote klauw voor over z'n hand (mascotte is een leeuw) en ik heb een t-shirt gekocht. Remco is nog niet helemaal geintegreerd, want wilde niets (alleen maar uit de winkel - of liever gezegd ik uit de winkel haha).
Zit nu een wedstrijd van de Royals op tv te kijken: volgens mij moet je verplicht kauwgom kauwen (met mond open) om in het team te komen.

Na de wedstrijd hadden we een bbq bij de sponsors van het andere NL gezin dat hier zit (beginnen aan hun tweede jaar nu). In de betere buurt van Kansas. Maar ja mag ook wel als banker. Inclusief zwembad met duikplank en hond die ballen aporteerden uit het zwembad. Kinderen hebben dan ook de hele avond in het zwembad gelegen. Inclusief Jikke! Die zwom alsof ze allang haar A diploma had. Was dus een heerlijke avond want je had geen kind aan de kinderen. Om 21.30 stortte de lieverdjes in en toen klaagden ze dat ze zo'n honger hadden (geen tijd gehad om te eten). Ook erg leuk: liep gewoon een schildpad rond in de tuin. Gelukkig geen snapper (lijken klein en schattig, maar ze heten niet voor niets snapper: snap je vinger ligt eraf).

Vandaag alweer een feestje. Aan de witte wijn om 12 u. Heel vervelend levendje. Met de kinderen nog even een ijsje gehaald bij Marble Slappers. Een klein ijse is hier gigantisch. Lesje: 1 klein ijsje is genoeg voor een volwassene en een kind. Wel leuk: al die toppings!

Vandaag was het eindelijk eens niet zinderend en drukkend heet. Gewoon een graadje of 28. Dat heeft wel een reden: de weather alarm radio heeft nu als alarm sever thunder storms. Grappig: gaat je radio dus automatisch aan en hoor je iemand waarschuwingen geven voor het weer en welke gebieden een risico lopen. Ik zit binnen dus laat maar komen. Hoewel: huizen zijn hier groot en niet duur, ten koste van kwaliteit. Muren lijken van board karton. Niet te hard slaan met de hamer anders sla je door de muur. Is ook niet nodig, want je prikt gewoon een punaise in de muur als je iets op wilt hangen.

• 12 Juni 2011 - 20:10

Maaike:

Je weet toch dat in USA alles groot, groter, grootst is? Dus ook de drankjes en de ijsjes. Zien er wel lekker uit die ijsjes trouwens. X m

• 12 Juni 2011 - 22:21

MA(nnie:

Allereerst een zaaaalig Pinksteren gewenst! Dat er een positieve en goede geest mag waaien tijdens jullie verblijf in de States. Jullie hebben al heel wat beleefd in die 12 dagen zeg. Het lijkt meer een groot vakantieavontuur......en ja ook je zomerhuisje moet je schoonhouden, dus ook nog aan het werk.
    Zijn heel benieuwd naar nieuwe ervaringen en vooral ook ontmoetingen. Wel ernstig het probleem dat je je verveelt met een glas witte wijn om 12 uur. Intussen is hier van alles op gedoken: een slaapT-shirt van Pepijn, een prinsessehaarband (roze) in het speelhuis buiten, etc. Opsturen maar of meenemen straks? Het amerikaans voorbeeld van de barbeque maar gevolgd en met Sandra en Thijs buiten kunnen eten (19 gr) vanavond nog met ze gekaart tot 24 uur!.......alles lijkt nog rustig maar ja, na een fanatiek spelletje klaverjas, verloren door Sandra en mij gaat de kleine held zich misschien melden om z'n mammie te troosten! Dikke knuffel voor de kids! En veel ondernemingslust toegewenst.
    XXX Ma(nnie

• 13 Juni 2011 - 09:25

Nel Floor:

Hai jongelui, jullie verslag van de belevenissen gelezen. Lijkt lekker luxe! Moet Remco ook ng eens wat gaan doen? Wens jullie een goede tijd daar en geniet ervan. groet tanta Nel.

• 20 Juni 2011 - 18:41

Marleen:

OOHHHHHH......... Ik heb nog nooit zo`n groot ijsje gezien. Neem er ook een voor mij mee